péntek, június 14, 2013

Do It Yourself: Liquid Sand


Nagyon izgatja a fantáziámat a liquid sand textúra, baromira bejön, vagy másik nagy kedvenc a leather texture a Nails Inc.-től. Sajnos Opi-ra vagy egyéb magasabb kategóriás lakkra jelenleg nem futja szegény egyetemista lévén, ezért be kell érnem a dupe-okkal, mint pl. a Lovely Baltic Sand kollekciója, ami sajnos nem az általam áhított színekben jött ki, bár azért a sárgát megvettem, azóta is kísérletezek vele különböző lakkok rákenésével. Majd erről is lesz post, egész jó színhatásokat lehet elérni, mégis megmarad a lakk érdessége.
Most azonban egy teljes egészében DIY Sand hatást hoztam. A következőkre lesz szükséged: kedvenc lakkod, só/cukor/apró szemcsés homok/csillám.

Szerintem egyenként érdemes az ujjaiddal foglalkozni, mindjárt mondom miért: a lényeg, hogy egy vastagabb réteg körömlakkot kell felvinni a körömre és száradás előtt bele kell nyomkodni a sót/cukrot stb... Én sóval próbálkoztam, hagyományos asztali sóval, a cukorral - nagyobb szemcse lévén - érdesebb felületet lehet létrehozni, de lehet próbálkozni homokkal is (ha már sand...:D) vagy durvább szemű csillámporral. Miután az egyik ujjunkkal felvettük a sót és azt belenyomkodtuk a körömlakkba fontos, hogy köröm oldaláról eltávolítsuk azokat a szemcséket amiket nem akarunk ott látni. Ezt fogpiszkálóval vagy egyéb fém eszközzel is megtehetjük. Teljes száradás után kell felvinni a fedő körömlakkréteget a következő módon: ne fesd a körmöt, hanem nyomkodd az ecsetet a felületre, így a szemcsék közé is bejut a lakk és rögzíti azt, mégsem fogja elfedni a szemcsézettséget. Végezetül kenhetsz rá matt fedőlakkot vagy átlátszó fedőlakkot, bár szerintem ezek nélkül a legszebb, igaz így a tartóssága hagyhat némi kivetnivalót. Reggel óta van rajtam, azóta egy szemcse se mozdult, pedig mindent csináltam. Majd pár nap múlva kiegészítem a postot a tartóssági adatokkal :) 
A szemcséktől függően különböző textúrákat hozhatunk létre, ez egy viszonylag durvább felület, de nekem nagyon tetszik. Főleg a fekete, az nagyon adja :D





Nektek tetszik a liquid sand textúra? 


1 megjegyzés:

  1. Hűű, ez nagyon jó ötlet. :) Én is imádom a homok hatású lakkokat, már mindhárom Baltic Sandet megvettem, de még várok az új Essence szortimentre, azokat is ki szeretném próbálni.
    Minden esetre a te ötleted is nagyon megállja a helyét. :)

    VálaszTörlés