szerda, november 06, 2013

DIY: Plastic Statement Necklace


Jó, annyira azért nem statement, de azért szájhúzogatva rá lehet fogni :D Kettőt is készítettem, de csak az egyik készítését volt energiám befotózni, ráadásul pont azt amelyik kevésbé tetszik. Az alapja mindkettőnek ugyanaz, a díszítés pedig a saját kreativitásunkra és stílusunkra van bízva.
A nyaklánc fő kelléke az ENNÉL a DIY karkötőnél bemutatott plasztik CD forma. Bocsi, ez megint egy olyan bejegyzés lesz ahol a legbeszerezhetetlenebb alapanyagokkal fogok dolgozni :S
No de akkor lássuk miről is van szó, majd pedig, hogy hogyan is készül:

Ez a 2 nyaklánc kerül ma terítékre, és ezek közül a bordó elkészítését fogom bemutatni. Bár a neon sárga jobban tetszik (nemhiába van az előtérben a fotón is :D).
Amikre szükséged lesz:
- plasztik CD forma
-vonalzó, sniccer (kiskés, bármi ami éles), fúró, ragasztó, olló, fogó
- díszítő kövek, strasszok, szegecsek, lánc, fonal, ékszerkapocs
- körömlakk

Először is kiskés és vonalzó segítségével vágjunk le 3 "szeletet" a CD-ből, egy nagyobbat és 2 kisebbet.

3-4 késhúzás, karcolás után könnyen be tudjuk hajlítani a műanyagot, és le tudjuk törni a kívánt darabot.

Tehát így kell elképzelni az 1db nagyobb és 2 kisebb darabot :)

A két kisebb forma egyik végére fúróval fúrjunk lyukat, ide fog majd kapcsolódni a lánc, amivel a nyakunkba akaszthatjuk.

Ragasztóval ragasszuk össze a 3 műanyag darabot ahogy a fenti képen látszik. Arra készüljünk fel, hogy ahol a ragasztás történt ott mindenképpen kell majd valamilyen díszítést alkalmaznunk, mert a ragasztó át fog látszani a műanyagon.
Tulajdonképpen ez az alap nyaklánc, innentől kedvünkre díszíthetjük. Mutatom tovább én hogyan csináltam:

A nyaklánc külső szélét körbe fúrtam.

Mivel már kitaláltam, hogy bordó lesz a fő színe a nyakéknek ezért körömlakkal befestettem az egyébként átlátszó strasszokat (előtte fogóval kivettem őket a foglalatból). Lakk és elképzelés függő, hogy hány réteg körömlakkot használjunk, be lehet fedni teljesen a kristályokat, vagy egy gelly típusú lakkal 1 réteggel színt adunk neki, ugyanakkor továbbra is átlátszó marad a kristály. Amíg száradnak addig tovább foglalatoskodtam a nyaklánccal:

Egy bordó fonal (igazából nem is fonal, hanem egy vastagabb, kicsit viaszolt felületű valami, nem vagyok képben a szakszavakkal, bocsi :D ) segítségével a lyukakhoz erősítjük a láncot úgy, hogy teljesen körbe fusson a műanyagon, plusz mindkét végén hagyjunk annyi láncot, hogy a nyakunkba is tudjuk akasztani.

Az utolsó lyuknál vágjuk el a fonalat, és kössünk rá egy szolid, de tartós csomót. Én ha olyan a fonal (sok műanyagot tartalmaz) akkor el szoktam égetni a végét, majd az ujjammal a megolvadt fonalat összenyomkodom, de ez szimplán csak elégett, szóval egyszerűen kentem rá egy kis ragasztót, így még biztosabban tart a csomó.

Szedjük elő a már foglalatába visszahelyezett kristályokat és egyéb díszítő eszközöket és ragasszuk rá kedvünk szerint a műanyagra.
A lánc egyik végére szereljük rá az ékszerkapcsot, és utána mehet is a nyakba :)

Ilyen lett a kész alkotás, de mint említettem ez után nekifutottam egy másik darabnak is, ami már sokkal jobban tetszik. Ő így néz ki felvéve:



Na mit szóltok?
Szeretitek a statement nyakláncokat, akár az ennél sokkal nagyobb, díszesebb változataikat is?

8 megjegyzés:

  1. Baromira jók, főleg a sárgás tetszik!
    Viszont nekem ez nagyon macerásnak tűnik, mindig csodálom azokat akik nekilátnak egy ilyen bonyolult dolognak. És ne mondd, hogy nem az...
    Apropó fúró még soha nem volt a kezemben... :D

    VálaszTörlés
  2. Húúha úristen de ügyes vagy és türelmes!!
    Mind a két nyaklánc tetszik és szuper ötlet elfogadnám őket!!
    Szép , díszes, beléjük szerettem <3
    Én sajna nem tudok ilyeneket csinálni, nagyon rossza kézügyességem!

    VálaszTörlés
  3. Basszus mennyire ügyes vagy már!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek lettek!*-*
    Azt hiszem a közeljövőben én is fogok csinálni ilyet! Nagyon megtetszettek!:)) Ügyes vagy!:D

    VálaszTörlés
  5. Zseniális! Ha tömeggyártásba kezdesz, szólj :-)

    VálaszTörlés
  6. *-* komolyan mondom, erre nincsenek szavak! Gyönyörű és tényleg zseniális! nagyon tetszik *-*

    VálaszTörlés
  7. Uhh!Nagyon jók lettek!!!Én nagyon szeretem a nagy, mutatós nyakláncokat, több is van belőle,szinte állandóan hordom és mindig van új az ebay listámon! :)

    VálaszTörlés