hétfő, november 24, 2014

DIY | Méhviaszos bőrápoló krém


A hideg, szeles idő beköszöntével már annak is problémája akadhat a körömágybőrével akinek egyébként semmi gondja nincs vele nyáron. Akinek meg alapból száraz a bőre annak egyenesen kínszenvedés a tél. Én az utóbbi kategóriába tartozom sajnos, plusz még hatványozódik a helyzet, mert otthon, Tiszafüreden lágy a víz, de Debrecenben viszont kemény, és ez az ingadozás sem tesz jót a kacsóimnak. Mivel kezd elfogyni a Burt's Bees krémem ezért úgy gondoltam, hogy valamivel pótolni kell. Egyre nagyobb híve vagyok a természetes összetevőknek, arcápolásban és hajpakolásként is kizárólag csak olajokat (csipkebogyómag, kókuszolaj, argán olaj) használok, ezért úgy döntöttem, hogy a körömágybőr puhító krémemet magamnak fogom kikeverni.
Fő összetevőként a méhviaszt választottam, mert a Burt's Bees-nél is nagyon jól működtünk együtt. Mivel a méhviasznak elég magas az olvadáspontja, ezért mindenféleképpen kell hozzá keverni alacsony olvadáspontú és/vagy eleve folyékony olajokat, hogy majd kenhető legyen az állaga. Szerencsés vagyok abból a szempontból, hogy nem kellett túl sok mindent vennem a krémhez, mert az összetevők nagy részét egyébként is használom.
Amit vásárolnom kellett az a méhviasz, E-vitamin (opcionális, de én tettem bele, mert nagyon jó antioxidáns, sejtmegújító), illetve citrom illóolaj (ez is opcionális, olyan illatút választunk amilyet szeretnénk. Ha nem teszünk bele semmit, akkor méhviasz illata lesz a kész krémnek). Mindhárom terméket a zöldpolc.hu-ról rendeltem, mert itt találtam meg egy helyen ezt a 3 összetevőt. Továbbá rendeltem még egy 15 ml-es tégelyt, és egy ajakápoló tokot is, mindkettőt a pici mérete miatt (ne foglaljon sok helyet a táskámban), maga a krém sokkal több lesz, annak érdemes beszerezni egy nagyobb tégelyt.


Pontos receptet nem tudok, mert most készítettem ilyet először, ráadásul csak úgy találomra kotyvasztottam, semmilyen recept keresés nem előzte meg a folyamatot #merténmárcsakígynyomom :D, de mivel már 2 hete használom a krémet és teljesen meg vagyok elégedve vele, ezért gondoltam leírom nektek is, hátha valaki kedvet kap hozzá.

Recept:

- 2 kis marék méhviasz (kb. 30-35 g)
-  kb. 1 evőkanál kakaóvaj
- kb. 1 púpozott evőkanál kókuszolaj
- kb. 10 csepp illóolaj (először 5 cseppet tettem bele, de akkor semmi citrom illatot nem éreztem, így tettem bele még 5-öt, így már kicsit lehet érezni a citromot is, de a méhviasz illatát nem nyomja el. Nem mertem bele több illóolajat tenni, régebben olvastam, hogy az sem jó, ha túl koncentráltan alkalmazzuk ezeket az olajokat a bőrön)
- kb. 1 kiskanál E-vitamin (fogalmam sincs mennyi kell bele, vagy mennyit lehet beletenni, de nem okozott semmi irritációt, szóval gondolom ekkora mennyiség még belefér, remélhetőleg nem fognak leszáradni az ujjaim :D)






A méhviaszt, a kakaóvajat és a kókuszolajat forró víz fölött (mint amikor csokit olvasztotok) teljesen felolvasztjuk. A méhviasz fog a legkésőbb felolvadni, addig kevergessétek amíg megadja magát.
A folyékony olajat nem árt kicsit hűlni hagyni és aztán belekeverni a kb. 10 csepp illóolajat és a kb. 1 kiskanál E-vitamint. Vigyázzatok, mert egy idő után nagyon hamar elkezd szilárdulni, nekem is vissza kellett még tennem egy kicsit a forró víz fölé, hogy egyenletesen el tudjam keverni.



Még folyékony állapotban lehet belecsurgatni a kis tégelyekbe, illetve az üveg tál oldalára keményedett olajat is kiskanállal le lehet kapirgálni és bele lehet kanalazni a tégelybe, hogy ne vesszen kárba semmi. Az ajakápoló tokba nem mertem közvetlenül belefolyatni, mert nem biztos, hogy utána ki tudtam volna tekerni, hanem mokkáskanállal belekanalaztam és belenyomkodtam a tokba :D #szeretjükazérdekesmegoldásokat
Viszont így teljesen jól működik, és a "rúzsos kiszereléssel" sokkal könnyebben és praktikusabban lehet közvetlenül a körömágyra kenni a krémet, majd bemasszírozni.
Az állaga számomra pont ideálisra sikerült, ugyanolyan lett mint a Burt's Bees-nek, kicsit kemény, de kézmelegre szépen megolvad.



Ha minden összetevőt meg kellett volna vennem egyszerre, akkor elég húzós lenne az ára, de ha azt nézzük, hogy egy Burt's Bees körömágybőr ápoló 2500 Ft és 15 grammot tartalmaz, akkor ez simán megéri és ha nem akarunk szórakozni az ajakápoló tokos megoldással akkor nincs sok macerával, mert csak fel kell melegíteni az összetevőket és kis tégelyekbe (vagy akár 1 nagyba) kell csurgatni és kész is van. Kb. negyed órát vesz el az életünkből.
A hatásával nagyon meg vagyok elégedve, állítom, hogy ugyanolyan mint a Burt's Beesnek. Debrecenben naponta 2-3-szor szoktam használni (este többet, sokáig masszírozva, plusz napközben kisebb mennyiségeket), otthon elég csak este egyszer.
Viszonylag hamar beszívódik, és ha tényleg csak a körömágybőrre kenünk belőle, akkor meg egyébként sem zavar.

Aki szeret ilyeneket kotyvasztani annak nagyon ajánlom. Keverhetünk bele bármilyen olajat (avokádó, barackmag, mandula, stb.), de az alap a méhviasz legyen, mert nagyon jót tesz a bőrrel.


Szoktatok házi kencéket, pakolásokat készíteni?

10 megjegyzés:

  1. Hű, nagyon ügyes vagy, én még most ismerkedem az ilyen natúr dolgokkal, - kezdtem azzal hogy lecseréltem a tusfürdőt kézi készítésű orosházi szappanra. De most ez a krém amit készítettél, nagyon meghozta a kedvem, el is kezdem beszerezni az alapanyagokat!!!! Elkészítem én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na egy valamire nem tudok rátérni, és az a szappan használata fürdéskor :D Megunom, mire felhabosodik :D Örülök, hogy tetszett és hasznos volt a bejegyzés.

      Törlés
  2. Köszi a receptet, biztosan ki fogom próbálni! Persze most épp körömágyápoló túltengésben szenvedek, és ráadásul ezeknek a fele természetes, kézzel készült :) Az egyik méhviaszos, és nekem is nagyon bejön ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, örülök, hogy tetszik a recept. A méhviasz a legjobb!

      Törlés
  3. Ezt a krémet nagyon jól lehet használni ajakápolóként is, csak vigyázni kell vele, mert a citrusolaj fényérzékennyé teszi a bőrt. :)
    Tavasszal én is készítettem egy mézeset, nagyon szerettem, el is fogyott elég hamar (és nem azért, mert keveset csináltam. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére az ajkaim nem szoktak kiszáradni, szinte semmit nem szoktam rá kenni,úgyhogy ezt a csodakencét meghagyom a körömágybőrömnek :) Köszi a tippet, nem tudtam, hogy a citrusolajnak ilyen hatása is van.

      Törlés
  4. Látom, nálad a puding próbája az evés :) Á, én nem szoktam kotyvasztani, a bőröm zsíros, a kezemet meg kenem állandóan azzal, ami itthon van. Nekem nem a körömágybőröm szokott száraz lenni, hanem a kézfejem, repedezésig, ha nem kenem semmivel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan, ahogy mondod :D Mondjuk most túl sok veszteni valóm nem volt. Ha nem húzok kesztyűt akkor nekem is az egész kezem száraz, de sajnos ilyenkor télen még a Vichy extra száraz bőrre való hidratálója sem segít, pedig direkt arra vettük, viszont a méhviasz kétséget kizáróan használ.

      Törlés
  5. Jó cucc lehet. :) Én testradírt kotyvasztottam pár hete. :D

    VálaszTörlés